Сервіси для групових онлайн-занять, або Як я працюю з групами

Цього року я почала працювати з групами. Давно хотіла, але все якось не складалося:) Звісно, раніше я працювала з групами — у гуртку української мови, в університеті, в таборі “БомбеЗНО”. Але це було офлайн, а я хотіла спробувати такий формат онлайн.

І нарешті це сталося:) Улітку я почала роботу з групою дорослих, які бажали покращити свої навички розмовної української. А трохи згодом я зібрала групу п’ятикласників.

У цій статті хочу розповісти про ті онлайн-сервіси, які допомогли мені зробити мої заняття з учнями 5 класу динамічними та веселими. Дітям сподобалось настільки, що вони сумували, якщо з якоїсь причини не могли потрапити на заняття. Звісно, деякі із цих інструментів я використовувала і на заняттях із дорослими, але меншою мірою:)

Початок заняття, “розігрів”

Для налаштування на роботу, підсилення мотивації та залученості учнів я намагаюся використовувати на початку заняття певні ігри. У пригоді стають такі онлайн-сервіси:

Mentimeter. Гарний інструмент для збору думок. За допомогою цього сервісу ви можете створити посилання для учнів, а вони, перейшовши за ним, вписують потрібну кількість слів (кількість ви можете редагувати). У результаті створюється красива хмара слів, до якої долучилися всі учні.

Kahoot. Дітям дуже подобається змагатися, і я люблю використовувати Kahoot на різних етапах уроку. На початку заняття цей інструмент допомагає повторити попередній матеріал і визначити прогалини. Також я створювала жартівливий “кахут” для першого заняття про наші уроки.

Quizziz. Сервіс із функціоналом, подібним до Kahoot. Відмінність у тому, що тут не знімаються бали, якщо хтось із учнів забарився із правильною відповіддю. До речі, також на цьому сайті можна перетворити онлайн-тест у робочий аркуш і використати його офлайн.

Подача нового матеріалу

Genially. Шикарний сервіс, завдяки якому можна підготувати яскраві, візуально привабливі опитування (квізи), а також створити гру-квест. Мої учні із захватом брали участь у таких квестах, єдине, що трохи псує інтерактивність — неможливість учнів самостійно пересувати ігрові фішки на полі. Мені доводиться робити це самостійно і транслювати свій екран.

Переглянути приклад гри із завданнями (і пограти!) можна тут: https://promovu.in.ua/play-5-year-phonetics/

Wordwall. На цьому сайті ви можете створити вправи у найрізноманітніших форматах — наприклад, розподілити слова на групи, вставити пропущене слово, пройти вікторину, побігати в лабіринті, збираючи потрібні варіанти відповідей… Також я часто використовую вправу “Випадкове колесо” для опитування учнів.

LearningApps. Напевно, уже всі знають про цей сервіс, тим не менш, також хочу додати його до цієї добірки. Тут також можна створювати інтерактивні вправи у найрізноманітніших форматах. Маленький недолік — неможливо отримувати відповіді учнів так, як це робиться, наприклад, у Wordwall. Найчастіше у роботі з 5 класом я використовувала формат “Вгадай слово” (аналог відомої “шибениці”) і робила трансляцію свого екрану.

Watch2Gether. Цей сервіс не для створення завдань, а для спільного перегляду відео. Зрідка я пропоную учням разом переглянути коротке відео, а потім його обговорити. Щоб повністю контролювати процес, а не чекати, коли хтось із учнів додивиться відео, поки його чекають інші;), я використовую цей сервіс. Ви створюєте тимчасову кімнату, надсилаєте учням посилання на неї, і, коли всі приєднаються, вмикаєте відео.

EdPuzzle. Тут можна робити інтерактивні відео із запитаннями і бачити, як учні дають на них відповіді. Сервіс зі схожим функціоналом — H5P.

Plickers. Цікавий сервіс, про який я дізналася нещодавно і ще не встигла ознайомитися повністю із усіма його можливостями. Цікаво те, що на цьому сайті ви можете створити клас учнів, вписати їхні імена і потім надіслати учням список посилань, а кожен зайде під своїм іменем до цього інтерактивного “класу”. Зручний сервіс для проведення тестів.

Завершення уроку

Classtime. Український сайт із можливістю створювати завдання з однією або кількома відповідями, з необхідністю вписати власний текст, вибрати частину тексту, встановити відповідність тощо. Авжеж, такі тести можна використовувати і на початку заняття, і в середині, але в мене яксь складалося так, що я використовую Classtime для контролю знань та підбиття підсумків. Ви також будете бачити відповіді кожного учня у своєму кабінеті.

Jeopardy. Цей сервіс — моя любов:). Він допомагає перетворити зріз знань на захопливу вікторину й азартне змагання. Ви формуєте набір коротких запитань / завдань (до кожного запитання раджу прописати коротку еталонну відповідь, ви також зможете її показувати учням після відповіді) і кожному запитанню присвоюєте “вагу” — від 100 до 500 балів. Учень сам обирає запитання з певної теми та певної складності. Після відповіді ви відмічаєте на екрані кількість балів, яку отримує учень. Інтерфейс програми інтуїтивно зрозумілий.

Наостанок зазначу, що використання цих онлайн-сервісів значно урізноманітнювало види роботи на заняттях і допомагало робити уроки динамічними та цікавими. Але сервіси — не панацея, і насправді не так важливо, скільки разів за заняття учні виконають інтерактивний тест. Набагато більше важить грамотна методична побудова заняття, вміння залучати учнів до спільної роботи і мотивація дітей здобувати нові знання. Мої маленькі учні бажають навчатися, і це мене дуже тішить:)

Залишити коментар